Ragam Manusia

17 Jul

Bismillahirrahmanirrahim and Assalamualaikum

1. Gunakan ilmu hitam untuk mendapat kekayaan dan akhirnya menyusahkan ahli keluarga – Aku doakan kau selamat didunia dan akhirat, aku halalkan segala perbuatan yg kau buat..aku cuma berharap agar kau bertaubat dah kembali ke jalan Allah

2. Mereka-reka cerita tentang apa yang tidak berlaku atau memutar belitkan cerita serta memutuskan silaturrahim – Bertaubatlah wahai manusia….aku juga tidak sempurna tetapi jangan sampai memutuskan silaturrahim…

3. Berpura2 baik – Ohhh…ini memang tabiat yang paling aku tidak sukai..tapi suka hati kau lah…asalkan kau bahagia….hahaha

4. Memandang rendah terhadap orang – ape kau ingat kau tu besau sangat ker…tapi sepanjang pemerhatian aku…orang yang berperangai macam ni selalunya mereka tidak bahagia dan mempunyai penyakit hati…kesian kan…jangan kita jadi sampah macam mereka….doakan mereka dan berlapang dada jika berjumpa orang seperti ini

5. Tak nak kalah – orang macam ni memang akan membuat aku geli hati…semua die nak lebeh…orang mcam ni sifat jeles nye terover sikit…sila kawal kejelesan anda okke..

6. Pemandu yang tidak berhemah – Aku adalah salah seorng pemandu yang tidak berhemah apabila jammed panjang giler, aku akan memotong ikut kiri…marah apabila org sebok nk masuk depan aku….tapi Ramadhan ni…Niat dihati ingin meningkatkan tahap kesabaran di jalan raya…and alhamdulillah…kadang2 berjaya mengawal marah..kadang2 tak jugak…tapi yang aku pasti kalau kita beri laluan kat org..kita akan rasa senang hati…ape la yang korg nak kemut sgt bg laluan kat org….huhu…aku doakan supaya Allah meningkatkan tahap kesabaran aku…

sekian

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

On Da Street

There are many ways people talk on the street... but it is up to you to reflect how do people talk on the street. If you wish for a betterment, reflect it on your words...

...moments to remember...

Life is too short. Enjoy it while it is yours.

Life is too short. Enjoy it while it is yours.

Ibu Bapa Bijak

Life is too short. Enjoy it while it is yours.

Bayt Al-Iman

Life is too short. Enjoy it while it is yours.

Ustazah Siti Khadijah | Mendorong Pelajar Menjadi Pejaya!

Life is too short. Enjoy it while it is yours.

cinta-rasul

Life is too short. Enjoy it while it is yours.

%d bloggers like this: